ASÅ FATTA!

Okej denna tiden kanske inte ee riktigt rätt
att göra ett "godnatt inlägg"?
men aså jag orkar faktiskt inte sitta mera vid datan.
Men ´ska blogga liite nu iaf!!
Okej börjar med min sport jag går i.
Det är ridning som säkert ALLA vet.
ni som tror att det verkar så jäkla lätt och blah blah blah!
Det ee inte lätt, man måste ha balans!!
ni som kallar hästar för hamburgare FYFAN mot er!!
Aså ni tror verkligen att det ee kul!, ska säga er en sak
det är djur jag snackar om nu! ett djur med 4 ben och är grymt mycke starkare än dig!!
Hästar kan vara mycket farliga. Men dom ee verkligen mycket snällare!!
Ridning är en sport där inte bara du sitter på hästens rygg
och tror att hästan fixxar allt! det är du och hästen som jobbar tillsammans
det är ni två som har ett mål som ni ska klara,
men dock  inte har en häst (som jag) så är det lektion som gäller!
och där är det inte helr bara att hästen ska göra allt!
det är fortfarande hästen och dig!!!!
NI killar ni tror allt ee så himla lätt.
Sätt er själva på en häst och visa vad ni kan!
Jag kan fixxa så ni får låna en häst sen när du väl sitter på den
ska DU klara av hästen!!
T.e.x hoppningen som jag gillar mest
det är jag och hästen TILLSAMMANS som ska hoppa över det hindret ni ser framför er!!
Vissa tror verkligen att hästen bara ska hoppa över hindret och du bara
sitter där i fällsitts!
Nepp så är det inte!
Okej hästen kan också bli lessen
men det händer inte ofta.
Du som sitter på hästen måste vara fokuserad på dig och hästen
Okej jag tror ni fattar att det är en mycke farlig sport ändå!!
Så passa er hästar är inte alltid snälla!!
du ee snäll mot som hästen är snäll mot dig!!












Love till alla söta hästar (L)
Och ni som tror ni kan dissa hästaran GLÖM DET@
Dom dissar dig så jäkla mycket mera
Men ha det bäst hörs vi imorgon då det blir Fillippa
Puss och Kram på er (L)(A)

  // Pennan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0